Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk


51. Międzynarodowy Festiwal Wratislavia Cantans zagra w Bolesławcu

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
W piątek, 9 września, o 19:00 w Bazylice Maryjnej przy ul. Kościelnej odbędzie się koncert wrocławskiego wydarzenia muzycznego.
51. Międzynarodowy Festiwal Wratislavia Cantans zagra w Bolesławcu

W programie usłyszymy pasję wg św. Jana Johanna Sebastiana Bacha, L’Apocalypse Arabe Samira Odeh-Tamimi'ego oraz prolog i epilog "I Ty musisz cierpieć/ And Thou Must Suffer" Annelies Van Parys.

W Bolesławcu będziemy gościć Andreasa Speringa dyrygenta oraz śpiewaków: Sebastiana Kohlheppa w roli Ewangelisty, Dominika Köningera w roli Jezusa, Grace Davidson (sopran), Benno Schachtnera (alt), Magnusa Stavelanda (tenor), Tomáša Krála (bas) oraz chór Narodowego Forum Muzyki i B’Rock Orchestra. Kierownictwo artystyczne Agnieszki Franków-Żelazny.

Andreas Spering jest jednym z wiodących specjalistów w wykonawstwie historycznym. W dyskografii artysty znajdują się Siroe i Imeneo Händla, Erwin i Elmira Reichardta, arie Mozarta i rzadko wykonywane utwory Haydna. Wiele z nagrań Speringa zdobyło międzynarodowe nagrody i zyskało uznanie na całym świecie.

Sebastian Kohlhepp rozpoczął naukę śpiewu w lokalnym chórze chłopięcym w Limburg an der Lahn. Studiował pod kierunkiem Hedwig Fassbender w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst we Frankfurcie nad Menem. Najnowsza płyta z jego udziałem to Pasja wg św. Jana Bacha pod batutą René Jacobsa (Harmonia Mundi).

Dominik Köninger studiował w Szkole Operowej w Karlsruhe pod kierunkiem Rolanda Hermanna. Jest członkiem zespołu Komische Oper Berlin, gdzie obecnie występuje m.in. w rolach mozartowskich: jako Papageno w Czarodziejskim flecie, Guglielmo w Così fan tutte, Hrabia Almaviva w Weselu Figara oraz w roli tytułowej w Orfeuszu Monteverdiego i Juliuszu Cezarze Händla.

Grace Davidson specjalizuje się w wykonawstwie muzyki barokowej. Wystąpiła solo na wielu renomowanych scenach, śpiewając kompozycje barokowe, od Come, ye sons of art w londyńskim Barbican, poprzez Odę na dzień św. Cecylii Purcella oraz Magnificat Bacha w amsterdamskiej Concertgebouw, po Pasję wg św. Mateusza Bacha w nowojorskim Lincoln Center.

Benno Schachtner studiował muzykę kościelną w Hochschule für Musik Detmold, a następnie w Schola Cantorum Basiliensis. Jest pierwszym kontratenorem w historii prestiżowego Międzynarodowego Konkursu Bachowskiego w Lipsku, któremu przyznano tytuł „Bachpreisträger” oraz nagrodę orkiestry. W 2010 r. otrzymał tytuł Najlepszego Młodego Śpiewaka Nadrenii Północnej-Westfalii.

Magnus Staveland studiował w Norweskiej Akademii Muzycznej w Oslo oraz Królewskiej Akademii Operowej w Kopenhadze pod kierunkiem Susanny Eken. Spośród jego niedawnych projektów warto wymienić role mozartowskie: Don Ottavia w Don Giovannim, Tamina w Czarodziejskim flecie, Ferranda w Così fan tutte oraz haydnowskie: Medora w Orlando paladino, Areta w Philemon und Baucis, ponadto Atiego w Aristeo oraz Giove w Bauci e Filemone Glucka, Giove w La dora festeggiante Martína y Solera.

Tomáš Král studiował wokalistykę w Akademii Muzycznej i Teatralnej im. Leoša Janáčka pod kierunkiem Adriany Hlavsovej oraz na kursach mistrzowskich u Julie Hasler, Howarda Crooka, Sary Mingardo i Ivana Kusnjera. Od 2005 r. regularnie współpracuje z Collegium 1704, Collegium Marianum, Musica Florea, Capella Regia, Ensemble Inégal oraz Ensemble Tourbillon. Brał udział w wielu cenionych nagraniach, w szczególności utworów Jana Dismasa Zelenki, m.in. Missa votiva, Requiem i Officium defunctorum oraz Responsoria pro hebdomada sancta. Nagrywał także dla radia (Radio Klara, France Musique) i telewizji (Arte, Mezzo).

Chór NFM został założony w 2006 r. przez Andrzeja Kosendiaka w ramach Filharmonii Wrocławskiej, która w maju 2014 r. została przekształcona w Narodowe Forum Muzyki. Od początku kieruje nim Agnieszka Franków-Żelazny. Bardzo szybko stał się czołowym zespołem na polskiej scenie muzyki chóralnej. Zdobył uznanie, zgłębiając zarówno bogaty repertuar a cappella, jak i wykonując duże formy oratoryjne, operowe i symfoniczne. Zespół współpracował z tak znakomitymi dyrygentami, jak Giovanni Antonini, Bob Chilcott, Konrad Junghänel, Jacek Kaspszyk, Jan Łukaszewski, James MacMillan, Jerzy Maksymiuk, Paul McCreesh czy Krzysztof Penderecki.

B’Rock Orchestra powstała w Gandawie w 2005 r. z potrzeby odnowy i ożywienia w świecie muzyki dawnej. Jej członkowie – najlepsi międzynarodowi muzycy – specjalizują się w wykonawstwie historycznym. Wyróżnia ich otwartość i elastyczność repertuaru oraz gry. W swoich programach koncertowych B’Rock łączy znane barokowe kompozycje z mniej popularnym repertuarem muzyki XVII i XVIII w. Orkiestra prowadzi również śmiałą i innowacyjną działalność, w której muzyka dawna i współczesna spotykają się i wzajemnie wzbogacają. Formacja skupia się przede wszystkim na prawykonaniach nowych kompozycji napisanych na instrumenty dawne, ale znana jest również z międzygatunkowych projektów. Muzyka dawna w połączeniu ze sztuką teatralną, wizualną lub wideo również tkwi w DNA orkiestry.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie bolesławieckiej
Express Bolesławiecki


rtr



o © 2007 - 2022 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Niedziela 25 września 2022
Imieniny
Aureli, Kamila, Kleofasa

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl

Kazo.pl
Ogłoszenia i oferty nieruchomości