wywołanie zgodne z linkiem canonical
Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Polacy coraz więcej wydają na inwigilację

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Niemal o 80% zwiększyła się sprzedaż sprzętu detektywistycznego w 2013 roku. Polacy kupują minikamery, lokalizatory GPS i wykrywacze podsłuchów. I coraz więcej wydają na urządzenia szpiegujące. To wnioski z analizy danych sprzedażowych sieci sklepów Spy Shop.
Polacy coraz więcej wydają na inwigilację

Polacy coraz więcej wydają na inwigilację
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

Spy Shop to największa sieć sklepów detektywistycznych w Polsce. Z ostatniego badania firmy wynika, że rok 2013 przyniósł gwałtowny wzrost zainteresowania akcesoriami i gadżetami szpiegowskimi. Sprzedaż sprzętu do podsłuchiwania, monitorowania, czy nagrywania z ukrycia zwiększyła się prawie o 80%. Dla porównania w roku 2012 wzrost zainteresowania szpiegowskim sprzętem wyniósł niecałe 40%.

Zwiększenie sprzedaży pociąga za sobą wzrost przychodów. W ubiegłym roku Spy Shop odnotował wpływy większe o 70%. Równocześnie liczba transakcji zwiększyła się tylko

o 30%. To oznacza, że podczas jednorazowych zakupów klienci wydają na urządzenia więcej środków niż kiedyś – średnio 650 zł. W sklepie najchętniej kupują mężczyźni – stanowią aż 2/3 klientów, ale zainteresowanie wśród kobiet się zwiększa.

Monitorujemy, ale nie śledzimy

Z analizy sieci Spy Shop wynika, że dużym zainteresowaniem cieszą się urządzenia monitorujące, rejestrujące i umożliwiające podsłuchiwanie, a także oprogramowanie monitorujące na komputer czy telefony komórkowe.

Spośród szpiegowskich urządzeń w 2013 roku największy wzrost sprzedaży osiągnęły:

• Minikamery – 110% wzrostu

• Narzędzia do monitorowania komputerów – 96% wzrostu

• Wykrywacze podsłuchów – 96% wzrostu

• Dyktafony szpiegowskie – 78% wzrostu

• Podsłuchy – 72% wzrostu

Zdaniem Pawła Wujcikowskiego, eksperta ds. bezpieczeństwa w sieci sklepów Spy Shop, wzrost sprzedaży urządzeń szpiegujących jest spowodowany tym, że zwiększa się świadomość w kwestii kontroli zagrożeń. -Zmienia się nasze myślenie o kontroli i obserwacji. Zwróćmy uwagę na to, że akcesoriów, które mogą zapewnić bezpieczeństwo dziecka i domu sprzedajemy o kilkadziesiąt procent więcej niż w poprzednich latach. Dbałość o bezpieczeństwo przestaje być mylona z przesadną podejrzliwością.

Według Pawła Wujcikowskiego klienci, którzy chcą koniecznie kogoś śledzić czy podsłuchiwać, to rzadkość. Rośnie natomiast grupa osób, która pragnie zadbać o swoje własne bezpieczeństwo.

Wśród najlepiej sprzedających się produktów z innych kategorii znalazły się:

• Gazy obronne – 140% wzrostu

• Test wierności – 140% wzrostu

• Sprzęt kryminalistyczny (np. proszek do niezauważalnego znakowania przedmiotów, lampa UV) – 270% wzrostu

Konieczna kontrola

Obok klientów indywidualnych liczną grupę stanowią przedsiębiorcy. W 2013 roku zwiększyła się sprzedaż samochodowych lokalizatorów GPS – o 133%. Lokalizatory umożliwiają sprawdzanie, jaką trasę pracownik pokonuje w czasie obowiązków służbowych. Przedsiębiorcy decydują się na zwiększoną kontrolę, ponieważ spotykają się z nadużyciami pracowników.

Zdaniem ekspertów rynek systematycznie się rozwija, a sprzedaż produktów szpiegowskich będzie się zwiększała.

Powodów jest kilka:

• Większa świadomość w kwestii zapewnienia bezpieczeństwa

• Większa wiedza na temat jego zwiększania

• Powszechna dostępność sprzętu

• Coraz niższe ceny akcesoriów

Według pracowników sieci Spy Shop nie należy obawiać się popularności sprzętu detektywistycznego. Kontrolę stosujemy wyłącznie wtedy, gdy naprawdę zachodzi taka konieczność. W przypadku obrony dobrego imienia, wykazania winy lub po prostu ochrony swoich racji.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie bolesławieckiej
Express Bolesławiecki


otomedia.pl



o © 2007 - 2023 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Wtorek 7 lutego 2023
Imieniny
Ryszarda, Teodora, Wilhelminy

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl

Kazo.pl
Ogłoszenia i oferty nieruchomości