Funkcjonariusze ITD zatrzymali do kontroli kierowcę zespołu pojazdów, ciężarowego mercedesa wraz z naczepa, o wadze blisko 30 ton, od którego wyczuwalna była charakterystyczna woń alkoholu.
Na wyposażeniu patrolu ETDiE poza opisanym sprzętem znajduje się również standardowe wyposażenie patrolu ruchu drogowego, w tym m.in. AlcoSensor do badania stanu trzeźwości. Patrol ITD dysponował jedynie urządzeniem typu AlcoBlow.
Funkcjonariusze sprawdzili stan trzeźwości 38-letniego kierowcy ciężarowego mercedesa,a wynik – ponad 0,3 promila alkoholu w jego organizmie, potwierdził podejrzenia patrolu ITD.
Dalsze czynności z mężczyzną prowadzili już policjanci wrocławskiej drogówki, którzy m.in. zatrzymali mu blankiet prawa jazdy. 38-latek odpowie teraz za kierowanie pojazdem mechanicznym w stanie po użyciu alkoholu, w konsekwencji czego sąd może orzec wobec niego m.in. karę zakazu prowadzenia pojazdów od pół roku do nawet 3 lat.
Kierowcy zawodowi w przewozach drogowych muszą przestrzegać m.in. zasad dotyczących czasu prowadzenia pojazdów, odbierania określonych w przepisach czasów odpoczynków i przerw. Muszą oni również przestrzegać, tak jak każdy inny kierujący, przepisów ruchu drogowego, a za kierownicę wsiadać, będąc trzeźwym, tym bardziej prowadząc pojazdy o wadze kilkudziesięciu ton, jak w opisanym przypadku.