Ameryka powalona na kolana?
Docelowo BMW 507 miało powalić Amerykanów na kolana. I tak się stało - ale powodem tego nie była świetność samochodu, ale jego... cena. Zaporowa jak na tamte czasy (lata 30. XX w.) kwota 9 tysięcy dolarów była dla Amerykanów nie do przyjęcia, zważywszy dodatkowo na fakt, iż Mercedes 300 SL - również sprowadzany z Europy - był tańszy o 1000 dolarów.
BMW planowało sprzedawać początkowo model 507 za 5000 dolarów, jednak plan ten spalił na panewce. Nie pomógł tu nawet prestiż samochodu ze Starego Kontynentu, gdyż odbiorcy ze Stanów Zjednoczonych zniechęcali się koniecznością długiego oczekiwania na dostawę auta z Europy, jak i problemami z dostępnością części zamiennych. Do niskiej sprzedaży przyczynił się też fakt, że konkurencyjny Mercedes 300 SL wygrał w popularnym w Stanach wyścigu Carrera Panamericana w roku 1952, co było dla modelu BMW dodatkowym ciosem.
Niska sprzedaż i koniec produkcji
Model BMW został wyprodukowany jedynie w liczbie 254 egzemplarzy, co było prawdziwą klęską, jeśli weźmie się pod uwagę, iż zakładana sprzedaż miała być kilkukrotnie wyższa. Być może sprzedaż modelu byłaby jeszcze niższa, gdyby nie fakt, że BMW 507 używał Elvis Presley, gdy odbywał służbę wojskową, stacjonując na terenie Niemiec. Model ten był więc niekiedy nazywany w Stanach Der Elviswagen.
Auto to obecnie jest bardzo trudne do kupienia. Do dnia dzisiejszego zachowało się bowiem w nienagannym stanie niewiele jego egzemplarzy, przez co stanowi on ogromną wartość dla każdego kolekcjonera. Brak jego sukcesu rynkowego nie sprawił bowiem, że nie zasłużył on na miejsce w czołówce aut wszechczasów. Wie o tym samo BMW, które czerpiąc z wzoru 507 wyprodukowało roadstera BMW Z8, który święcił triumfy w latach 1999-2003.
BMW 507 i jego następcę ciężko jest obecnie spotkać w Polsce, jednak wielu maniaków motoryzacyjnych na Wyspach Brytyjskich posiada choć jeden z tychże modeli. Z pewnością wpływ na to ma znacznie łatwiej dostępne tam ubezpieczenie komunikacyjne dla klasycznych samochodów, które w Polsce często jest drogie i zniechęcające do nabywania pojazdów zabytkowych i kultowych. W Anglii polisy te można nabyć choćby tu: https://www.lancasterinsurance.co.uk/insurance/classic-bmw/, a także dokupić do nich ubezpieczenie chroniące samochód przed szkodami wyrządzonymi w czasie zlotów czy wystaw.