Po trwającej trzy tygodnie ankiecie serwis opublikował wyniki. Najwięcej głosów zebrał kardynał Peter Turkson z Ghany, a jako najistotniejsze zadanie stojące przed nowym papieżem uczestnicy sondażu wskazali wyzwania, które stawia przed Kościołem i wiernymi współczesność.
65-letni kardynał Peter Turkson zgromadził 8,18% wszystkich głosów. Drugie miejsce, z wynikiem 6,42%, zajął kardynał Luis Antonio Tagle z Filipin, a trzecie włoski kardynał Gianfranco Ravasi, który z wynikiem 5,37% nieznacznie wyprzedził faworyta bukmacherów, 72-letniego arcybiskupa Mediolanu kardynała Angelo Scolę (5.08%). W pierwszej dziesiątce znaleźli się ponadto: Christoph Schoenborn z Austrii (4,79%), Marc Ouellet z Kanady (3,74%), Odilo Pedro Scherer z Brazylii (3,45%), Oscar Andres Rodriguez Maradiaga z Hondurasu (3,23%), Philippe Barbarin z Francji (2.94%) i Amerykanin Timothy Michael Dolan (2,87%).
Aż 44,44% biorących udział w sondażu internautów uważa, że priotytetowym zadaniem dla przyszłego papieża jest zmierzenie się z wyzwaniami, które niesie współczesny świat. Według 20,88% nowy zwierzchnik Kościoła powinen zająć się przede wszystkim jego transparentnością. Dla 16,19% głosujących najważniejsza jest obrona tradycji jako fundamentu katolicyzmu. Tylko co 9 uczestnik sondażu chciałby, aby nowy papież skupił się na organizacji Kościoła Katolickiego na świecie (9,39%) oraz ekumeniźmie (9,10%). Wyniki serwisu www.papa2013.it znajdują potwierdzenie w ankiecie zamieszczonej na stronie interntowej dziennika “Polska The Times”, w której kadrynał Turkson zebrał dotychczas aż 31% głosów.
“Ludzie marzą o czarnoskórym papieżu” – pisze “La Stampa”, jeden z największych, opiniotwórczych włoskich dzienników. “Wyniki sondażu potwierdzają fakt, że nie ma wśród kandydatów zdecydowanego faworyta” – czytamy dalej.
W sondażu na www.papa2013.it mógł wziąć udział każdy, dla kogo wybór papieża jest istotnym wydarzeniem. Dostępna w sześciu wersjach językowych strona oraz fanpage na Facebooku, który „polubiło” kilka tysięcy osób, ruszyły z inicjatywy międzynarodowej firmy doradczej StratinvestRu i włoskiej agencji PR Eprcomunicazione.