Jak co roku większość koncertów odbywać się będzie we Wrocławiu. Niemalże wszystkie są biletowane, a najdroższe miejsca kosztują nawet 200 złotych. W Bolesławcu będzie inaczej. Dzięki wsparciu Urzędu Miasta wstęp na koncert będzie wolny.
- Poziom festiwalu rośnie z roku na rok – mówi prezydent miasta, Piotr Roman. – Oznacza to także, że rośnie ranga bolesławieckich koncertów organizowanych w ramach kolejnych edycji.
Jak zaznacza Andrzej Kosendiak, dyrektor generalny Międzynarodowego Festiwalu Wratislawa Cantans, zmieniła się formuła festiwalu, ale zmiany mają przynieść chętnym do uczestnictwa w nim same korzyści.
- We Wrocławiu odbywały się dwa koncerty dziennie. W tym roku będzie to tylko jeden koncert, co ma dać możliwość uczestnictwa w wybranych wydarzeniach muzycznych bez żadnych ograniczeń – wyjaśnia Andrzej Kosendiak.
Zaznacza on także, że dzięki współpracy z bolesławieckim magistratem, bolesławianie nie muszą martwić się tym, że udział w koncercie uszczupli ich portfele.
- Poza tym myślę, że coroczne koncerty stały się już bolesławiecką tradycją. My także nie wyobrażamy sobie festiwalu bez udziału Bolesławca.
Koncert w Bolesławcu odbędzie się 19 września w Kościele Matki Boskiej Nieustającej Pomocy. Wybór miejsca nie jest przypadkowy.
- Kościół ten sprawdził się już wielokrotnie podczas organizacji koncertów – zauważa Piotr Roman. – Wspaniała akustyka oraz dobra widoczność sprawiły, że nie wyobrażamy sobie, by koncert miał się odbyć w innym miejscu.
Początek koncertu o godz. 19.00.
Poniżej prezentujemy program koncertu:
Bernarda Fink mezzosopran
Il Giardino Armonico
Giovanni Antonini dyrygent
„Il piantodi Maria” („Płacz Marii”)
Antonio Caldara – Symfonia h-moll na smyczki i continuo
Biagio Marini – Passacalia na smyczki i continuo
Claudio Monteverdi– Pianto della Madonna sopra il Lamentod'Arianna
Antonio Vivaldi– „Madrigalesco” – koncert d-moll nasmyczki i continuo RV 129; SonataEs-dur „Al Santo Sepolcro” na smyczki i continuo RV 130
Francesco Conti– „Sento giamancar la vita” aria z „IlMartirio di S. Lorenzo” na mezzosopran, chalumeau i smyczki
Johann Georg Pisendel– Sonata c-moll na smyczki i continuo
***
Sigmund Leopold Weiss – Preludium Es-dur na lutnię
Antonio Vivaldi – Symfonia h-moll „Al Santo Sepolcro” na smyczkiRV 169
Giovanni Battista Ferrandini– Il Pianto di Maria; Cantata da cantarsi dinanzi al Santo Sepolcro