Budowlę odnowiono, piaskowiec, z którego zbudowany jest wiadukt został oczyszczony. Poszerzono górną część budowli. Po zakończeniu remontu wiadukt zostanie ponowie podświetlony.
Wiadukt nad Bobrem wybudowano z żółtego piaskowca, według projektu architekta Engelhardta Gansela. Kamień węgielny wmurowano 17 maja 1844 roku. Budowa wiaduktu pochłonęła 400 tysięcy talarów. Zgodnie z rozkładami pociągi ruszyły po wiadukcie 1 września 1846 roku. W 1851 Bolesławiec otrzymał połączenie kolejowe z Wrocławiem i Dreznem. Za ten jeden z najdłuższych wiaduktów w europie Gansel odznaczony został Orderem Czerwonego Orła. Przeprawę osobiście otwierał król pruski, Fryderyk Wilhelm IV.
Wiadukt nad Bobrem ma 490 metrów długości, 8 szerokości i 26 metrów wysokości i jest najdłuższym mostem kolejowym w Polsce.