18 kwietnia, w warszawskiej siedzibie PKP Linie Kolejowe podpisano kontrakt związany modernizacją magistrali kolejowej E30, w szczególności zaś linii między Węglińcem a Legnicą. Chodzi przede wszystkim o zaprojektowanie i wykonanie remontu pięknego mostu kolejowego w Bolesławcu, wybudowanego w latach 1844 – 1846. Wartość kontraktu przekracza 10 milionów euro, w tym niemal 6 milionów pokryją fundusze unijne. Termin wykonania remontu to 18 miesięcy – po tym czasie unijne pieniądze przepadną.
Magistrala kolejowa E30 przebiega od od granicy z Niemcami w Zgorzelcu i Bielawie Dolnej, prez Legnicę, Wrocław, Opole, Gliwice, Katowice, Karaków, Rzeszów i Przemyśl – aż do granicy z Ukrainą w Medyce. Jej modernizacja jest istotna również w kontekście przygotowań Polski do organizacji Euro 2012.
Most nad Bobrem wybudowano ponad sto lat temu z żółtego piaskowca według projektu Engelhardta Gansela. Kamień węgielny położono 17 maja 1844 roku, zaś ruch pociągów rozpoczął się w tym miejscu 1 września 1846. Koszt budowy – 400 000 talarów. Obiekt został częściowo zniszczony przez wycofujące się wojska niemieckie w roku 1945, dwa lata później odbudowano most. Dziś jego długość to 490 metrów, szerokość – 8 metrów. Wysokość mostu osiąga nawet 26 metrów. Więcej informacji o obiekcie znajdą Państwo na stronie www.pkp.boleslawiec.pl