Polska tradycyjna ceramika od paru lat podbija serca mieszkańców Europy, Stanów Zjednoczonych i Azji, w tym także w Korei Południowej.
Fabryka Naczyń Kamionkowych „Manufaktura” to lider pod względem nowoczesnych trendów w designie, wykorzystuje najnowsze technologie, a dzięki popularności swoich produktów przez ostatnie parę lat zwiększyła zatrudnienie z 10 do 213 pracowników.
Nasi biznesmeni najchętniej wybierają partnerów w Europie, ale jest też stale poszerzające się grono przedsiębiorców, którzy coraz częściej handlują z krajami Azji czy Ameryki Południowej i Środkowej. Już ponad jedna czwarta produkcji „Manufaktury” trafia do Korei Południowej.
Zainteresowanie produktami ceramicznymi pozytywnie wpływa też na rozwój miasta. Jak mówi Agnieszka Gergont, rzecznik Urzędu Miasta, na sztandarowe wydarzenie Bolesławca, czyli Bolesławieckie Święto Ceramiki, przyjechało w 2015 roku aż 200 tys. osób! Znaczna ich część to turyści z Niemiec, a także z USA czy z Korei Południowej.