Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Bolesławiec
Ministerstwo Finansów uruchomiło Portal Podatkowy

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Od początku stycznia 2016 r., można zakładać konta na Portalu Podatkowym Ministerstwa Finansów. Uzyskamy dzięki temu bezpośredni kanał komunikacji ze swoim urzędem skarbowym i będziemy mogli załatwiać sprawy podatkowe bez wychodzenia z domu.

Nowa usługa została uruchomiona dokładnie w sylwestra 2015 roku i jak na razie jej możliwości są mocno ograniczone. Warto jednak przyjrzeć się podatkowej technologii przyszłości nieco bliżej.

Jak to działa?

Możliwość rozliczania podatków przez Internet nie jest niczym nowym ani w Europie Zachodniej, ani nawet u nas. Coraz więcej osób rozlicza swoje podatki elektronicznie, ponieważ jest to bardzo wygodne i bezpłatne. Nie tracimy czasu i pieniędzy na dojazd do urzędu, stanie w kolejkach, a wypełnienie e-deklaracji PIT trwa kilka chwil.

Nowy system to jednak nie tylko możliwość rozliczania podatków, ale również wiele innych udogodnień. Mamy dzięki niemu wgląd we własne dane osobowe, możemy zobaczyć historię złożonych przez nas deklaracji PIT, widzimy prowadzone postępowania, rozliczenia i złożone wnioski. Co więcej, system pozwala również na natychmiastowe odbieranie pism i innych zawiadomień z naszego urzędu skarbowego, nie musimy więc czekać, aż za kilka dni listonosz wrzuci nam do skrzynki list ze skarbówki.

Co zrobić, by założyć konto?

Zakładanie konta na Portalu Podatkowym jest tak proste, jak w innych serwisach oferujących na przykład usługi e-mail. Rejestracja odbywa się poprzez stronę http://www.finanse.mf.gov.pl/web/wp/pp.

Do założenia konta potrzebna będzie weryfikacja tożsamości w postaci tzw. bezpiecznego podpisu elektronicznego lub zaufanego profilu na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Druga opcja jest bezpłatna, ale trzeba udać się do swojego urzędu skarbowego (tutaj lista urzędów skarbowych), by pracownik mógł dokonać sprawdzenia naszej tożsamości.

System w fazie wdrażania

Póki co, mamy możliwość załatwiania spraw związanych z podatkiem od spadków i darowizn (SD), podatkiem od czynności cywilno-prawnych (PCC) i kartą podatkową (KP). W przyszłości planowane jest dodanie kolejnych udogodnień, które umożliwią rozliczanie wszystkich podatków i załatwianie każdej sprawy z fiskusem przez Internet. Będziemy wtedy odwiedzać urząd skarbowy tylko po to, by zweryfikować swoją tożsamość, a wszystkie inne sprawy podatkowo-skarbowe, załatwimy z domu.

Ministerstwo Finansów poinformowało również, że rejestracja kont za pomocą profilu zaufanego ePUAP będzie możliwa od stycznia br., lecz w momencie pisania tego tekstu, usługa ta nie jest jeszcze dostępna. Trzymamy więc kciuki za ministerialnych informatyków i czekamy na kolejne usprawnienia w systemie elektronicznego rozliczania podatków.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie bolesławieckiej
Express Bolesławiecki


MR



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Sobota 20 kwietnia 2024
Imieniny
Agnieszki, Amalii, Czecha

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl