Projekt „Centrum kulturalno-edukacyjne w Bolesławcu – I etap – Budowa Bolesławieckiego Ośrodka Kultury - Międzynarodowe Centrum Ceramiki’’ zrealizowany został w ramach Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Wiceminister Monika Smoleń, podsekretarz stanu w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz dyrektor Departamentu Funduszy Europejskich Karolina Tylus podkreślały wyjątkowość MCC, ponieważ doskonale powstało wpisało się program „Ochrona kulturowego dziedzictwa”, którego zakres dotyczy budowy i rozbudowy publicznych oraz niekomercyjnych instytucji kultury o europejskim znaczeniu. Podczas wizytacji przedstawicielki MKiDN zapoznały się z ofertą Bolesławieckiego Ośrodka Kultury - Międzynarodowego Centrum Ceramiki, były pod wrażeniem bogatej oferty oraz różnorodności zajęć zarówno dla dzieci, jak i osób dorosłych.
Warto przypomnieć, że bolesławiecki projekt powstał we współpracy z gminą Molde, położoną na zachodnim wybrzeżu Norwegii. Wysokość dofinansowania określona w umowie zawartej z Komitetem Mechanizmu Finansowego EOG wynosi 3 288.136 euro, co stanowi 85% wydatków kwalifikowanych projektu, natomiast współfinansowanie Gminy Miejskiej Bolesławiec ustalono na 15% kosztów kwalifikowanych projektu. Międzynarodowe Centrum Ceramiki zostało zaprojektowane jako nowoczesny obiekt infrastruktury kulturalnej. Konstrukcję budynku stanowią trzy kondygnacje. Na parterze znajduje się m.in. część galerii wystawowych i sprzedażowych, restauracja oraz pomieszczenia techniczno-gospodarcze. Na pierwszym piętrze zlokalizowano pracownie taneczne, muzyczną, plastyczną oraz część administracyjną. Na drugim piętrze funkcjonuje zespół konferencyjny z salą na około 100 miejsc. Ulokowano tu również pracownie: ceramiczną, szkła, witrażu i rzeźby. W pracowni ceramicznej znajdują się m. in. piece ceramiczne oraz specjalistyczne urządzenia do formowania i obróbki gliny. Oddanie obiektu pozwoliło na wzbogacenie oferty i rozszerzenie działalności Bolesławieckiego Ośrodka Kultury - Międzynarodowego Centrum Ceramiki oraz, przede wszystkim, umożliwiło stworzenie międzynarodowego ośrodka kultywującego tradycje ceramiczne.