Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

powiat bolesławiecki
Starosta z apetytem inwestora

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Rozmowa ze Starostą Bolesławieckim Cezarym Przybylskim, członkiem Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego oraz szefem Konwentu Powiatów Dolnego Śląska.

Pana udział Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego to nie tylko obrona przed nieprzemyślanymi decyzjami na górze, to również starania, żeby było nam wygodniej, lepiej. Przykładem są choćby Pana konsekwentne zabieganie o kolejowe połącznie z Warszawą

Tak, spotkałem się wraz z senatorem Janem Michalskim w  Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z Andrzejem Masselem oraz Krzysztofem Groblewskim Dyrektorem Centrum PKP Polskich Linii Kolejowych w sprawie bezpośredniego połączenia Węglińca z Warszawą. W spotkaniu uczestniczył również starosta zgorzelecki. To było kolejne zaznaczenie głosu regionu, gdzie od dawna przedstawiciele dolnośląskich samorządów zabiegają o zweryfikowanie rozkładu jazdy pociągów, tak aby znalazło się w nim bezpośrednie połączenie Węglińca z Warszawą. Jeszcze dwa lata temu tą trasą jeździł pociąg z Warszawy do Jeleniej Góry, dlatego nie ma przeciwwskazań technicznych, aby podobne połączenie przywrócić. Trasa na tym odcinku jest całkowicie zelektryfikowana i przygotowana na przyjęcie specjalistycznych elektrowozów. Nie mam wątpliwości, że taka decyzja będzie opłacalna dla spółek transportowych. Jeśli to połączenie kolejowe będzie miało odpowiedni standard, to propozycja komfortowych warunków przyciągnie pasażerów. Coraz więcej osób szuka alternatywnej drogi do stolicy. Jazda samochodem jest droga i męcząca. Takie połączenie to konieczność w dzisiejszym ruchu biznesowym na rynku pracy, to nie tylko zaspokojenie garstki odbiorców. Leży to w interesie kilkuset tysięcy mieszkańców, a wyremontowany szlak kolejowy E 30 nie jest dziś w pełni wykorzystywany. Będę nadal zabiegał, żeby przywrócono dla mieszkańców możliwość bezpośredniego dojazdu się do Warszawy, bo łatwiej teraz dostać się Berlina i Pragi, niż do stolicy własnego kraju. Jestem w tej kwestii optymistą i sądzę, że w następnym roku pojedziemy z Bolesławca bezpośrednio do „Miasta Syrenki” szybkim i wygodnym pociągiem . Jestem również po spotkaniu z Ministrem Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Sławomirem Nowakiem. Rozmowy skupiły się na uregulowaniu kwestii związanych ze strategicznym zjazdem z A4 na strefę ekonomiczną w Gromadce oraz planach budowy nowej przeprawy przez Bóbr. Pojawił się też optymistyczny temat dobrze rokujących poszukiwań nowych złóż rudy miedzi w naszym powiecie. oraz realny pomysł połączenia bolesławieckiej ulicy Staroszkolnej z obwodnicą miejską. Taka droga wpłynęłaby z pewnością na atrakcyjność inwestorską tej części miasta, skomunikowałby również teren dawnego dworca wschodniego, a przypomnę, że właścicielem tego terenu jest gmina Bolesławiec.

Wprawdzie w Pana wypowiedziach przebija troska o przyszłość w kontekście nienajlepszych nastrojów na rynku, ale to nie stępiło Pana inwestorskiego apetytu. Nadal w Powiecie Bolesławickim wiele się dzieje na tzw. „placu budowy”.

Oczywiście, przy tych wszystkich narzekaniach mam dla równowagi dużo pozytywnych informacji. Realizujemy zaplanowane zadania drogowe, a nawet będziemy je rozszerzać, bo udało się sporo zaoszczędzić na przetargach. Budujemy drogę w ramach Programu Przebudowy Dróg Lokalnych tzw. „schetynówkę” , od granic powiatu polkowickiego w kierunku Wierzbowej. To zadanie jest finansowane przez Powiat, przy wsparciu gminy Gromadka. To bardzo ważna droga, która łączy zagłębie miedziowe z naszym powiatem. To jest niezmiernie strategiczne połączenie, bo wielu mieszkańców codziennie korzysta z tej drogi, dojeżdżając do pracy. Kolejny plac budowy, to droga, którą zaczęliśmy jako „schetynówkę, a kończymy bez finansowego wsparcia. Ostatecznie będzie nas kosztować 500.000 zł, ale warto było wydać te pieniądze. Pozytywnie odczują to kierowcy udający się z Nowogrodźca, przez Brzeźnik do drogi krajowej 94 . Jednocześnie burmistrz Nowogrodźca Robert Relich obiecał dołożyć 200.000 zł do remontu drogi w Gościszowie. Są na to podpisane stosowne porozumienia . My wywiązaliśmy się z przyrzeczeń. Jestem głęboko o tym przekonany, że Pan burmistrz honoruje nie tylko podpisane umowy, ale też dżentelmeńskie obietnice. W gminie wiejskiej Bolesławiec rozszerzyliśmy drogowe zadania. Został zmodernizowany odcinek drogi w Łaziskach i wybudowaliśmy nowe chodniki w Krępnicy. Tu również współpraca z gminą przebiega bardzo dobrze. W gminie Warta Bolesławiecka będziemy jeździć nową drogą z Ustronia do Żeliszowa. Chciałbym z tego miejsca serdecznie podziękować gminom Warta Bolesławiecka, Gromadka, Osiecznica, gminie Wiejskiej Bolesławiec i gminie Bolesławiec za bardzo dobrą drogową współpracę. Rzeczywiście „razem nam po drodze”. Bez wspólnych działań nie udałoby się zrealizować tych wszystkich inwestycji.

Bierze Pan oddech po wielkim i udanym wyzwaniu, jakim jest modernizacja Teatru Starego. Teraz pojawiają się pytania o siedzibę starostwa. Czy jest światełko w tunelu w tym kryzysowym momencie na tak duże przedsięwzięcie?

Jeszcze w tym roku uzyskamy pozwolenie na budowę, bo etap związany z dokumentacją szczęśliwie jest finalizowany. Jeżeli wszystko dobrze pójdzie, jeszcze w tym roku rozpoczniemy inwestycję. Ale nie ustajemy w trudach, żeby poprawić warunki lokalowe niekoniecznie sobie, ale tym, którzy tego chyba bardziej potrzebują. Przykładem jest nowe oblicze Zespołu Resocjalizacyjnego w Iwinach. To kolejna powiatowa inwestycja opiewająca na prawie milion złotych. To spora kwota, jak na powiatowy budżet, ale nie mieliśmy wątpliwości, żeby ją wydać w dobrej sprawie. Cieszy to, co widać – nowe przestronne sale, piękne łazienki i prysznice, ale nie zapominajmy, że to budowa profesjonalnych instalacji pochłonęła lwią część pieniędzy. Mam nadzieję, że ten nowy rozdział w życiu szkoły wesprze młodzież, która tej pomocy potrzebuje szczególnie. Podsumowując, inni szkoły likwidują, my budujemy nowe bo przecież mamy najlepsze szkoły na Dolnym Śląsku. To nie jedyny przykład, ponieważ budujemy właśnie specjalistyczne warsztaty, czyli Centra Szkolenia Zawodowego, które będą krokiem milowym w zawodowym kształceniu.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie bolesławieckiej
Express Bolesławiecki


sp



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 19 kwietnia 2024
Imieniny
Alfa, Leonii, Tytusa

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl