Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Bolesławiec
Z pomysłem na promocję

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Jak sprawić, by polsko-czesko- niemieckie pogranicze było bardziej znane, by przyciągało inwestorów i turystów? - o tym między innymi dyskutowano podczas konferencji organizowanej w ramach projektu pod tytułem „Via Regia: poznać Europę – od historii do przyszłości”.
Z pomysłem na promocję
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

W Bolesławcu odbyła się konferencja organizowana w ramach projektu pod tytułem „Via Regia: poznać Europę – od historii do przyszłości”. Organizatorami spotkania było Południowo-Zachodnie Forum Samorządu Terytorialnego Pogranicze, Christlich Soziales Bildungswerk Sachsen e.V. oraz Gmina Miejska Bolesławiec.

- Via Regia to jest temat, który jest realizowany w różnych miejscach. Chodzi o stworzenie z Via Regii produktu turystycznego, tak jak był to produkt turystyczny tysiąc lat temu, kiedy ten szlak królewski i zarazem kupiecki, był jednym z najważniejszych szlaków europejskich – mówi Piotr Roman, prezydent Bolesławca.

Podczas spotkania prezentowano pomysły i wymieniano się doświadczeniami, które mogą sprawić, że polsko-niemiecko-czeskie pogranicze będzie bardziej znane, a tym samym przyciągnie inwestorów i turystów.

- Wydaje się, że taka wymiana doświadczeń, poglądów i spojrzenia z różnych stron w tym zakresie jest dosyć interesująca dla słuchaczy. Zawsze tez jest szansa wpadnięcia na jakiś fajny pomysł, zrealizowania czegoś u siebie, czegoś o czym do tej pory nie wiedzieliśmy. I stąd też taka interaktywna konferencja – mówi Artur Kotliński, Dyrektor Zarządzający, Instytut Badawczy IPC.

Sposób sprzedaży ofert regionu i realizacja wspólnej promocji oparta ma być na produktach turystycznych, tworzonych na bazie już istniejących mocnych stron i funkcjonujących atrakcji turystycznych tj. turystyce aktywnej, kulturze oraz architekturze. Celem jest wypromowanie całego szlaku, w tym również Bolesławca.

- My chcemy nałożyć kilka szlaków, które przebiegają przez Bolesławiec, czyli Via Regia – szlak kupiecki, szlak św. Jakuba, Via Sacra – najważniejszych obiektów sakralnych czy szlak napoleoński, bowiem jako jedno z kilku miast w Polsce jesteśmy w Stowarzyszeniu Miast Napoleońskich Mamy więc kilka szlaków, które łącznie stanowią o tym, że znajdujemy się w takim punkcie na trasie, że nie da się go pominąć. - mówi Piotr Roman.

Wśród propozycji, które na pewno zainteresują turystów mają być: wyprawy rowerowe po obszarze Via Regia np. po Borach Dolnośląskich, doliną Kwisy, wzdłuż Nysy Łużyckiej. Piesze wycieczki do najciekawszych miejsc regionu jak np. Szlak Wygasłych Wulkanów, Przełom Kwisy, Drogą Św. Jakuba. Zwiedzanie atrakcji architektonicznych takich jak: Zamek Czocha, Zamek Grodziec, Zamek Kliczków, Kościół Pokoju w Jaworze, czy bolesławieckie Sanktuarium Wniebowziętej Matki Kościoła, które już 7 października zostanie podniesione do rangi bazyliki mniejszej. Poznanie historii, rzemiosła i tradycji z jakich słyną miasta położone na szlaku, np. złota, agatów czy ceramiki. Przygotowana zostanie także wspólna oferta imprez na Via Regia, jak np. Święto Ceramiki w Bolesławcu, Mistrzostwa Polski/Świata w Płukaniu Złota w Złotoryi , Agatowe Lato w Lwówku Śląskim czy Festiwal Filmów Komediowych w Lubomierzu.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie bolesławieckiej
Express Bolesławiecki


Halina Biernat



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Wtorek 16 kwietnia 2024
Imieniny
Bernarda, Biruty, Erwina

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl