Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Bolesławiec odcięty od stolicy

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
PKP wydało na modernizację torów kolejowych na linii Węgliniec - Legnica - Wrocław 2,5 mld zł, ale połączenia ze stolicą nie będzie, bo … nie ma lokomotyw.

Prezydent Bolesławca Piotr Roman zwrócił się Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej o przywrócenie bezpośredniego połączenia kolejowego ma trasie Warszawa – Zgorzelec. Prezydent Bolesławca zwraca uwagę na niewykorzystanie zmodernizowanej trasy E30 w III Paneuropejskim Korytarzu Transportowym od zachodniej granicy państwa do Wrocławia i Opola.

- Zlikwidowane bezpośrednie połączenie południowo-zachodniej Polski ze stolicą pozbawia blisko milion mieszkańców możliwości korzystania z tej infrastruktury. Czy po to wydano setki milionów euro i zmodernizowano linię do możliwości osiągnięcia na niej prędkości podróżnej 160 km/h, żeby jeździły tu szynobusy? Kilkuletnie starania i negocjacje z PKP PLK i przewoźnikami nie przywróciły bezpośredniego połączenia Zgorzelca, Bolesławca i Legnicy z Warszawą – podkreśla prezydent Piotr Roman.

Ministerstwo odpowiedziało, iż zgodnie z informacjami przekazanymi przez PKP „Intercity” S.A.  w chwili obecnej nie ma możliwości technicznych do uruchomienia pociągów na przedmiotowych trasach. Niemniej Spółka deklaruje gotowość uruchomienia bezpośredniego połączenia Legnica-Warszawa od 9 grudnia 2012 r pod warunkiem pokrycia deficytu wynikającego z uruchomienia pociągu i decyzja zostanie podjęta na etapie przygotowania oferty połączeń na rozkład jazdy pociągów 2012/13 .

- Wydłużenie do Legnicy relacji pociągu kursującego do Wrocławia wiąże się z dodatkowymi kosztami zlecenia obsługi związanej z obrządzaniem składu podmiotom zewnętrznym, a wydłużenie relacji do Zgorzelca z koniecznością prowadzenia pociągów trakcją spalinową, do obsługi której Spółka w tym rejonie nie posada lokomotyw – poinformował w odpowiedzi Andrzej Massel, podsekretarz stanu MTBiGM.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie bolesławieckiej
Express Bolesławiecki


HB/UM



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Czwartek 18 kwietnia 2024
Imieniny
Apoloniusza, Bogusławy, Go?cisławy

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl