Inne wymagania to obywatelstwo polskie, korzystanie z pełni praw publicznych, posiadanie co najmniej wykształcenia średniego, niekaralność przez sąd, uregulowany stosunek do służby wojskowej. Istnieją również wymagania dodatkowe: znajomość zagadnień prawa karnego (materialnego i procesowego) oraz prawa administracyjnego, obsługa komputera w zakresie pakietu Office (Word, Excel), umiejętność organizowania pracy, komunikatywność, odporność na stres, zdyscyplinowanie, umiejętność pracy w zespole.
Co robi strażnik?
Przyjęci do służby strażnicy będą dbać o spokój w miejscach publicznych, w ich gestii będzie leżeć również kontrola ruchu drogowego - w zakresie określonym w przepisach o ruchu drogowym. Strażnicy powinni również współdziałać z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomagać w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń, zabezpieczać miejsca przestępstwa, katastrofy albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych do momentu przybycia właściwych służb,
Co trzeba przynieść?
Wymagane dokumenty to list motywacyjny, życiorys - CV, kserokopie świadectw pracy, kserokopie świadectw i dyplomów potwierdzających wykształcenie, kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach, oświadczenie o niekaralności, kserokopie stron książeczki wojskowej z informacją o stosunku do służby wojskowej.
Wśród dokumentów powinna znaleźć się klauzula o treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji" - zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku (Dz.U. Nr 133 poz. 883).
Do kiedy?
Dokumenty należy składać w siedzibie Straży Miejskiej w Bolesławcu przy ul. Mikołaja Brody 13 do 12 grudnia 2007 roku. Kandydaci spełniający powyższe wymagania zostaną zaproszeni na rozmowy kwalifikacyjne.