Założeniem programu było stworzenie sprzyjających warunków dla rozwoju kluczowych kompetencji uczniów oraz wzrost atrakcyjności szkoły i rozszerzenie oferty edukacyjnej. Certyfikaty potwierdzające umiejętności na pewno będą autem absolwentów ZSHiU na rynku pracy.
W ramach projektu uruchomiono platformę e-learningową w celu samodzielnego i wygodnego zdobywania i poszerzania przez uczniów wiedzy z zakresu handlu, przedsiębiorczości czy języków obcych. Aby jeszcze bardziej ułatwić młodzieży rozwijanie kompetencji, zakupiono podręczniki do nauki języka zawodowego angielskiego i niemieckiego. Przeprowadzono również szereg atrakcyjnych warsztatów, m.in. telesprzedaży (call center), treningu umiejętności handlowych, marchandisingu i obsługi klienta.
Bardzo ważnym elementem programu były zajęcia z kreowania postaw przedsiębiorczych w działalności handlowej i usługowej. Uczniowie poznali zasady zakładania punktów sprzedaży detalicznej czy tworzenia oferty na stronie www. Każdy uczestnik wziął również udział w indywidualnych i grupowych zajęciach z doradcą zawodowym. W projekt zaangażowano także pracodawców. Firmy Carlsberg Polska i „Odra” z Brzegu zorganizowały miesięczne staże zawodowe dla tych uczniów, którzy najlepiej zdali egzamin końcowy i napisali najlepsze pracę o kreowaniu postaw przedsiębiorczych.
Dzięki projektowi szkoła wzbogaciła się o 17 komputerów wraz z oprogramowaniem, zestaw do prowadzenia rozmów (call center) oraz pakiet do dzwonienia (halonet). Projekt zrealizowano przy współpracy z firmą szkoleniowo-doradczą CATMAN POLSKA.