Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Bolesławiec w innowacyjnym projekcie

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Uczniowie z Bolesławca uczestniczą w zajęciach z laboratorium logistyczno-spedycyjnego i laboratorium magazynowego, prowadzonych w oparciu o metodę Wirtualnych Laboratoriów.
Bolesławiec w innowacyjnym projekcie
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Bolesławiec w innowacyjnym projekcie
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Bolesławiec w innowacyjnym projekcie
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Bolesławiec w innowacyjnym projekcie
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

W stycznia w siedzibie Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu odbyło się spotkanie robocze w ramach projektu „Wirtualne laboratoria – sukces innowacji”, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem szkolenia było przygotowanie 70 nauczycieli ze szkół w całej Polsce do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem Wirtualnych Laboratoriów Logistyczno-Spedycyjnych i Magazynowych (WLLSiM). Z możliwościami tego innowacyjnego narzędzia kształcenia zapoznawało się też dwoje nauczycieli z Zespołu Szkół Handlowych i Usługowych im. Jana Kochanowskiego w Bolesławcu, który jest jedną z 49 szkół testujących w projekcie.

Od stycznia tego roku 64 uczniów z Bolesławca uczestniczy w zajęciach z laboratorium logistyczno-spedycyjnego i laboratorium magazynowego, prowadzonych w oparciu o metodę Wirtualnych Laboratoriów. W ramach innowacyjnego narzędzia udostępnianego szkołom przez Internet - WLLSiM, uczniowie pracują z systemem iScala, na co dzień wykorzystywanym w firmach z branży logistycznej. Pozwoli im to nabyć umiejętności praktyczne, które po ukończeniu szkoły pomogą im znaleźć pracę w zawodzie. Podczas styczniowych warsztatów Renata Paszko i Sebastian Pokładek, nauczyciele z ZSHiU, poszerzali swoją wiedzę z zakresu obsługi WLLSiM. Dzięki temu uczniowie z Bolesławca będą uczestniczyć w innowacyjnych zajęciach na europejskim poziomie!

- Na sali widzę wiele osób, z którymi już od kilku lat współpracujemy nad doskonaleniem edukacji logistycznej w ramach Forum Nauczycielskiego. Tym bardziej cieszy mnie, że tak istotny i innowacyjny projekt jak Wirtualne laboratoria – sukces innowacji będzie wzbogacony o Państwa doświadczenie pedagogiczne - stwierdził doc. dr inż. Ireneusz Fechner, kanclerz Wyższej Szkoły Logistyki, otwierając spotkanie. Wielokrotnie podkreślał, że metoda nauczania, jaką są Wirtualne Laboratoria, jest istotną ewolucją w dzisiejszym systemie kształcenia na poziomie nie tylko zawodowym, ale również wyższym. - Lepiej przygotowani absolwenci techników, to również lepsi studenci – podsumowywał.

Harmonogram szkolenia był dość napięty, a nauczyciele pracowali w czterech mniejszych grupach po 17-18 osób. Pierwszego dnia odbyły się praktyczne szkolenia z zakresu laboratoriów logistyczno-spedycyjnych, drugiego z laboratoriów magazynowych. Całość zakończyła się dyskusją na temat sposobu korzystania z Wirtualnych Laboratoriów Logistyczno-Spedycyjnych i Magazynowych, podczas której nauczyciele przedstawiali sugestie związane z dalszym rozwojem tego narzędzia.

Oprócz wiedzy praktycznej, uczestnicy spotkania mogli poszerzyć też znajomość techniczno-administracyjnych aspektów projektu w ramach szkolenia teoretycznego, które odbyło się ostatniego dnia. Podczas wszystkich szkoleń obecny był pełen skład personelu kluczowego. Mateusz Michalski zapoznał nauczycieli z harmonogramem poszczególnych etapów przedsięwzięcia. Wojciech Zalewski zreferował zasady funkcjonowania internetowego punktu konsultacji i upowszechniania idei Wirtualnych Laboratoriów, a Robert Pawlak (przedstawiciel firmy L-Systems, partnera projektu) wyjaśnił kwestię dostępu do Wirtualnych Laboratoriów Logistyczno-Spedycyjnych i Magazynowych, z których uczniowie i nauczyciele mogą korzystać codziennie w godzinach 6:30 – 18:30.

- Wszyscy uczymy się razem. Państwo jesteście specjalistami od dydaktyki, ale też się uczycie, aby być ekspertami z obsługi systemu i-Scala, co upraktyczni Państwa dydaktykę. My – personel projektu – uczymy się pracować dla Państwa, dostrzegać i rozwiązywać Państwa bieżące problemy w pracy z Wirtualnymi Laboratoriami. Okres testowy jest po to, abyśmy dopracowali system i zakres współpracy tak, aby po tym czasie funkcjonował płynnie - podsumował znaczenie współpracy ze środowiskiem nauczycielskim w ramach projektu jego koordynator merytoryczny, Bartosz Osmola, podczas prezentowania strategii Wirtualnych Laboratoriów

Więcej informacji znajdziesz w gazecie bolesławieckiej
Express Bolesławiecki


opr. as



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 19 kwietnia 2024
Imieniny
Alfa, Leonii, Tytusa

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl