Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Od stycznia jeździmy szybciej

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Dzięki wprowadzeniu zmian w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, od stycznia jeździmy szybciej pod okiem sprawniej zarządzanych fotoradarów – jak zapowiada Flieger z Inspekcji Transportu Drogowego.

Kierowcy motocykli, samochodów osobowych a także samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t szybciej dotrą do celu nie płacąc mandatu za przekroczenie prędkości na autostradach i drogach expresowych naszego kraju.

Wszystko za sprawą ustawy z dnia 29 października 2010 r. o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, które wspaniałomyślnie uchwalili posłowie.

Nowelizacja ustawy dopuszcza rozwinięcie maksymalnej prędkości na autostradzie do 140 km/h. Na drodze ekspresowej dwujezdniowej już od stycznia jechać będzie można - 120 km/h. Na drodze ekspresowej jednojezdniowej oraz na drodze dwujezdniowej, co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu - 100 km/h.

Na pozostałych drogach maxymalna dozwolona prędkość pojazdu to 90 km/h.

Nowelizacja ustawy określa również zadania co do tego, kto odpowiedzialny jest za instalowanie i utrzymanie fotogradarów.

To w zadaniu Inspekcji Transportu Drogowego będzie rejestrujacja obrazów naruszeń przepisów ruchu drogowego i przetwarzanie obrazu pojazdu, którym naruszono przepisy ruchu drogowego, oraz wizerunek kierującego pojazdem.

Inspekcja Transportu Drogowego wnioskować będzie przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad o instalację lub usunięcie urządzenia rejestrującego albo obudowy na to urządzenie do zarządców dróg publicznych. Wykonawcą zadań powierzonych przez ITD będzie Główny Inspektor Transportu Drogowego przy pomocy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego oraz jego delegatur terenowych.

Do zarządcy drogi należeć będzie instalacja w pasie drogowym stacjonarnych urządzeń rejestrujących, ich usuwanie oraz utrzymanie zewnętrznej infrastruktury dla zainstalowanych urządzeń.

Ponadto zgodnie z brzmieniem art. 3 tejże ustawy „Zarządcy dróg instalują lub usuwają stacjonarne urządzenia rejestrujące lub obudowy na te urządzenia na wniosek Głównego Inspektora Transportu Drogowego lub z inicjatywy własnej, za zgodą Głównego Inspektora Transportu Drogowego.”

Zgodnie z ustawą zakupem urządzenia i jego naprawą obciążony będzie wnioskodawca czyli Inspekcja Transportu Drogowego. Podobnie będzie z montażem urządzeń wewnątrz obudowy. Tu płaci Inspekcja Transportu Drogowego.

Jak powiedział PAP Marcin Flieger z Inspekcji Transportu Drogowego właśnie te przepisy, przekazujące fotoradary Inspekcji Transportu Drogowego, są podstawą do utworzenia systemu automatycznego nadzoru ruchu drogowego, który połączy w jedną sieć wszystkie fotoradary. Ma on przede wszystkim przyspieszyć procedury związane z przesyłaniem, obróbką, analizą zdjęć i ustalaniem danych piratów drogowych. Planuje się, że system zostanie uruchomiony już w lipcu 2011 r. Zdjęcia z fotoradarów będą trafiać do centralnego komputera, a cały system będzie połączony z Centralną Ewidencją Pojazdów i Kierowców, tak by łatwiej i szybciej ustalać właściciela auta. Docelowo też fotoradary mają się znaleźć we wszystkich masztach, także tych, które były dotychczas na nie przygotowane, ale puste. Nowelizacja wydłuża również okres postępowania mandatowego z 60 do 180 dni, co w zamierzeniu twórców ustawy ma odciążyć sądy grodzkie, gdzie trafiają sprawy, w których nie udało się ustalić kierowcy.( źródło: grupa33jgora.pl)

Nowelizacja reguluje również, do kogo trafić mają środki finansowe pozyskane z nałożonych mandatów.

I tak, dochody uzyskane z grzywien nałożonych za naruszenia przepisów ruchu drogowego ujawnione za pomocą urządzeń rejestrujących, samorządy terytorialne przeznaczyć powinny na zadanie inwestycyjne, modernizacyjne oraz związane z remontem sieci drogowych.

Na utrzymanie i funkcjonowanie infrastruktury oraz urządzeń drogowych, w tym na budowę, przebudowę, remont, utrzymanie i ochronę dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich.

Maja posłużyć także poprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym popularyzację przepisów ruchu drogowego, działalność edukacyjną oraz współpracę w tym zakresie z właściwymi organizacjami społecznymi i instytucjami pozarządowymi

Nowelizacja wejdzie w życie 1 stycznia 2011 roku.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie bolesławieckiej
Express Bolesławiecki


JWS



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 26 kwietnia 2024
Imieniny
Marii, Marzeny, Ryszarda

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl