Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Bolesławiec
Na skargę do rzecznika

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
W bolesławieckim szpitalu przyjmuje nietypowy rzecznik. Czeka na pacjentów niezadowolonych z medycznej obsługi w szpitalu powiatowym i podległych mu przychodniach zdrowia.

Rzecznikowi można się poskarżyć, a także poprosić o informacje gdzie przyjmują lekarze specjaliści i gdzie lekarska pomoc jest najtańsza. Rzecznik praw pacjenta, Danuta Stefanik, codziennie czeka na niezadowolonych i niedoinformowanych pacjentów SP ZOZ. Chorzy przychodzą poskarżyć się na lekarzy, pielęgniarki, czy niedostatecznie staranną opiekę na szpitalnych oddziałach. Miesięcznie, rzecznik rozpatruje kilkanaście skarg różnego kalibru i udziela kilkudziesięciu porad. - Są to na ogół sprawy drobne, pacjenci proszą o informacje, na przykład gdzie najszybciej mogą uzyskać medyczną pomoc, również poza Bolesławcem – mówi Danuta Stefanik.

- Żadna sprawa, z którą przychodzą pacjenci nie jest dla mnie błaha – zarzeka się rzecznik. Fot. Ilona Parejko

Rzecznik praw pacjenta poważnie traktuje każdą prośbę o pomoc, z którą zwracają się pacjenci. Najczęściej wątpliwości udaje się wyjaśnić od ręki. Jeśli nie, Danuta Stefanik kieruje sprawę do Narodowego Funduszu Zdrowia, czy izby lekarskiej. W przypadku roszczeń finansowych – jeśli w grę wchodzi błąd w sztuce lekarskiej – rzecznik pomaga pacjentowi załatwić formalności związane z odszkodowaniem. Na szczęście dla szpitala i pacjentów, takich poważnych spraw praktycznie nie ma. Rzecznik stara się być obiektywna. Niejednokrotnie zdarzało się jej prowadzić prywatne śledztwo, aby wyjaśnić kto ma rację: skarżący się pacjent, czy oskarżany personel. - Nie stoję murem za lekarzami, bo jestem tu do obrony pacjentów, ludzi chorych, często w podeszłym wieku – mówi Danuta Stefanik. - Ale w przypadkach sporu, zawsze muszę wysłuchać i pacjenta i lekarza, czy pielęgniarkę, aby dowiedzieć się co mają na swoją obronę, dociec prawdy i sprawdzić kto ma rację.

Za porady i pomoc w napisaniu skargi, czy innego pisma pacjent nie płaci nic.

Niestety, rzecznik nie ma wpływu na lekarzy przyjmujących w prywatnych gabinetach, czy niepublicznych przychodniach zdrowia, nawet w przypadku, gdy ich usługi finansowane są przez Narodowy Fundusz Zdrowia. W takich przypadkach rzecznik poradzi gdzie niezadowolony czy pokrzywdzony pacjent może się poskarżyć.

Rzecznik przyjmuje codziennie, w pokoju numer 25, na pierwszym piętrze przychodni przy ulicy Jeleniogórskiej w Bolesławcu, od godziny 7.30. do 15, telefon bezpośredni 0 75 738 02 35.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie bolesławieckiej
Express Bolesławiecki


Ilona Parejko



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 19 kwietnia 2024
Imieniny
Alfa, Leonii, Tytusa

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl