Komenda Powiatowa Policji w Bolesławcu w ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej "Bezpieczna Droga z Radami SpongeBoba" chce wyrobić u najmłodszych nawyk bezpiecznego zachowania dzieci na drodze w trzech obszarach: dziecko jako pieszy, dziecko jako pasażer samochodu i dziecko na rowerze.
Kampania została tak skonstruowana by poprzez zabawę dzieci poznały podstawowe zasady ruchu drogowego.
- Interakcja z najmłodszymi to najskuteczniejszy i wiarygodny sposób dotarcia do świadomości dziecka, dlatego też zdecydowaliśmy się na tak unikalną formę przekazu. SpongeBob Kanciastoporty, będąc idolem milionów dzieci, jest dla nich wiarygodny i nie kojarzy się z przymusem (...).” - komentuje Marta Szwakopf, szefowa kanału Nickelodoen w Polsce.
Zabawa polega na sztuce dokonania prawidłowego wyboru dot. bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Bohater kreskówki w sposób prosty i humorystyczny udziela odpowiedzi na zadawane mu pytania.
- Po raz pierwszy w historii polskiej Policji w tak ciekawy dla dzieci sposób chcemy uczyć je o bezpieczeństwie. Rodzicom, nauczycielom i wychowawcom chcemy dać narzędzie, które w prosty, interaktywny dla malucha sposób pozwolą wybrać mu najlepsze, a co za tym idzie najbezpieczniejsze rozwiązanie” - dodaje mł. insp. Mariusz Sokołowski z Komendy Głównej Policji.
Kampania składać się będzie z dwóch etapów.