Nadrzędnym celem projektu jest wzrost liczby osób korzystających z oferty turystycznej i zapewnienie sprawniejszej obsługi ruchu turystycznego na obszarze Bolesławca. Nowy infokiosk pojawił się w Rynku, w pobliżu planu miasta. Poprzednie zainstalowane zostały w holu ratusza i w biurowcu Urzędu Miasta. Przed rozpoczęciem projektu turyści mieli do dyspozycji jeden infokiosk w Punkcie Informacji Turystycznej i Kulturalnej.
Projekt „BIT – Bolesławiecka Informacja Turystyczna” zakłada rozlokowanie czternastu kiosków informacyjnych na terenie miasta. Dzięki tej inwestycji zostanie ułatwiony dostęp do informacji turystycznej oraz zwiększy się jej zakres. Infokioski dają możliwość np.: dokonania rezerwacji wyszukanego wcześniej noclegu, rezerwacji biletów do kina, pozyskania informacji o imprezach organizowanych w danym dniu na terenie miasta, wysyłania e-pocztówki z Bolesławca, zaplanowania wycieczek z wykorzystaniem wyszukiwarki połączeń. Całkowita szacowana wartość projektu wynosi 504 960 zł, z czego dofinansowanie w kwocie 213 416 zł pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego.
Częścią projektu „BIT – Bolesławiecka Informacja Turystyczna” jest telebim. Całkowity koszt dostawy wraz z montażem telebimu wynosi 138 889,68 zł. Ekran będzie ustawiony przy kinie „FORUM” jako urządzenie wolnostojące. Telebim jest przeznaczony do wyświetlania obrazów w pełnej gamie kolorów. Charakteryzuje się odpornością na warunki atmosferyczne oraz dużą jasnością, która sprawia, że obrazy są bardzo dobrze widoczne nawet podczas dużego nasłonecznienia . Telebim przy kinie Forum w Bolesławcu będzie miał następujące parametry: rozmiar- 2,88 m x 4,8 m (13,824 m2); technologia LED RGB – pixel rzeczywisty 20 mm, wirtualny 10 mm; ekran fullcolor – 16,7 miliona kolorów; minimalna odległość oglądania - 8 metrów; jasność ekranu 10 000 cd/m2 (pozwala na oglądanie w pełnym słońcu); kąt widzenia 160 stopni w poziomie i 80 stopni w pionie. Dostawcą jest firma Lemi-Bis z Wrocławia.
Telebim zainstalowany będzie w sierpniu, przed Bolesławieckim Świętem Ceramiki. Telebim ma służyć do promocji miasta, informować o zbliżających się imprezach, przedstawiać najciekawsze miejsca dla turystów. Na ekranie będzie można wyświetlać także zwiastuny filmów prezentowanych w kinie Forum, przeprowadzać relacje „na żywo” z koncertów, imprez, itp. Warto przy tej okazji wspomnieć, iż koszt zakupu telebimu jest nieporównywalnie mniejszy niż koszt wynajmu.