Liczba uczestników przekroczyła wyznaczone limity i oczekiwania organizatorów, ale nie dopuszczono, by coś zakłóciło przebieg oraz zaważyło na powadze i atmosferze całej rozrywki.
Pilnowali tego między innymi sami studenci Wydziału Technicznego, w większości członkowie Naukowego Koła przedsiębiorczości „Bos$”, którzy na tę okoliczność stali się couchami swoich młodszych kolegów. Dochodziło także do serdecznych spotkań aktualnych studentów z byłymi nauczycielami, którzy zawitali na Wydział, towarzysząc uczniom.
Do Konkursu przystąpili uczniowie: Technikum Informatycznego nr 4 ze Świdnicy,Zespołu Szkół Ekonomiczno-Turystycznych w Jeleniej Górze, Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Lubaniu, III Liceum Ogólnokształcącego im. Śniadeckich w Jeleniej Górze, Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Gryfowie Śląskim, Zespołu Szkół Rzemiosł Artystycznych im. Stanisława Wyspiańskiego w Jeleniej Górze, Powiatowe Centrum Kształcenia Zawodowego im. Komisji Edukacji Narodowej w Jaworze, Zespołu Szkół Zawodowych w Złotoryi, Zespołu Szkół Elektronicznych w Jeleniej Górze, Zespołu Szkół Technicznych i Licealnych w Piechowicach, I Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Żeromskiego w Jeleniej Górze, Liceum Ogólnokształcącego im. Braci Śniadeckich w Zgorzelcu, Technikum Informatycznego w Świebodzicach, III Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w Wałbrzychu, Zespołu Szkół Energetycznych i Ekonomicznych w Bogatyni.
Po krótkim powitaniu prze Prodziekan Wydziału Technicznego KK, doc. dr Danutę Fjałkowską - przedstawieniu celów organizacji Konkursu, nagród oraz ich sponsorów, uczestnicy zasiedli do pisania pierwszego testu. W przerwie zostali ugoszczeni niewielkim poczęstunkiem i wysłuchali wykładu dra inż. Damiana Dudka pt. „Metody nauczania na odległość z wykorzystaniem platformy e-learning”.
Na tym etapie, w jego części pierwszej, uczestnicy musieli zmierzyć się z zadaniami zamkniętymi, by następnie, w części drugiej, wykazać swe umiejętności rozwiązując zadania otwarte – mówi dr Beata Laszkiewicz, odpowiedzialna za merytoryczną stronę Konkursu.
Podczas Konkursu wszyscy uczestnicy byli skupieni, skoncentrowani na własnej pracy, i tylko z lekka obserwowali innych uczestników, przecież konkurentów do wyjątkowo cennych nagród tegorocznej edycji Konkursu.
Mimo profesjonalizmu nagród za I oraz II miejsce – największe emocje wzbudzała nagroda III - PlayStation 3; wielu uczestników głośno zastanawiało się, w jaki sposób można zostać laureatem właśnie III nagrody.
Dla porządku przypomnijmy, że pozostałe nagrody to:
I miejsce - Komputer stacjonarny(CPU ZETO)
II miejsce - Netbook (Simet SA, FM Ligęza, Petra Consulting, Connect)
III miejsce - PlayStation 3 + Gra (CodeTwo).
Jak się okazało w tegorocznych zmaganiach biorą udział także uczniowie, którzy startowali w ubiegłorocznej edycji, zaś organizatorów niezmiernie ucieszył fakt obecności w tym roku „aż” 5-ciu dziewcząt. Do następnego etapu, który odbędzie się 15 kwietnia 2010r. zakwalifikuje się tylko 15- tu najlepszych z 84 startujących.