W ubiegłym roku Grupa Muszkieterów wspólnie z ośrodkiem „Diagnostyk” z Zielonej Góry przeprowadzili po raz drugi prozdrowotną kampanię „Muszkieterowie dla Polek”. W 24 miastach województwa lubuskiego i dolnośląskiego w tym także i w Bolesławcu każda kobieta mogła bezpłatnie wykonać badania mammograficzne.
- Przy Bricomarche i Intermarche stał specjalny autobus, każda bolesławianka mogła wykonać badanie – mówi prezes Bricomarche, Krzysztof Szymański. - Z pewnością podobnych akcji będzie więcej.
W ciągu miesiąca udało się przebadać łącznie 5000 kobiet. W wyniku badań do dalszej diagnostyki wezwanych zostało 238 pań. Wśród tych 238 przypadków zdiagnozowano 18 nowotworów w różnym stadium rozwoju.
- Jest to bardzo dobry wynik – twierdzi Jadwiga Skiruk z ośrodka „Diagnostyk”. - Do tej pory nie współpracowaliśmy z żadną siecią handlową. Postanowiliśmy jednak przystąpić do akcji „Muszkieterowie dla Polek”. Okazało się, że była to bardzo dobra decyzja, o czym świadczy liczba przebadanych kobiet. W 2010 roku chcielibyśmy kontynuować naszą współpracę – dodaje.
W Bolesławcu badania przeprowadzano w specjalnych mammobusach i wykonano je 60-ciu bolesławiankom w wieku od 50 do 69 lat.
- Myślę, że ta liczba byłaby większa, gdyby nie to, że w tym samym czasie bezpłatne badania można było wykonać w kilku miejscach w Bolesławcu - twierdzi Łukasz Dudzic, prezes Intermarche. - Prowadzimy różne akcje, które mają na celu dobro społeczne.
Celem trwającej po raz drugi akcji było ułatwienie kobietom dostępu do badań mammograficznych, podkreślenie roli profilaktyki w dbaniu o własne zdrowie i podnoszenie świadomości konieczności wykonywania badań.
Profilaktyczne badanie mammograficzne powinno być wykonywane co dwa lata u kobiet powyżej 35 roku życia, natomiast po ukończeniu 50-ciu lat panie powinny zgłaszać się na mammografię co roku. Tymczasem w Polsce nadal z powodu nowotworu piersi umiera co roku 7 tysięcy kobiet. Akcja prowadzona przez Grupę Muszkieterów pozwala na zmniejszenie tej statystyki.
Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem ponad 160 niezależnych polskich przedsiębiorców, zarządzających supermarketami Intermarche oraz Bricomarche. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie 145 supermarketów Intermarche oraz 70 sklepów Bricomarche. Plany strategiczne Grupy zakładają ekspansję sieci głownie w małych i średnich miejscowościach, o wielkości do 70 000 mieszkańców. Muszkieterowie dbają o to, aby ich przedsiębiorstwa były zarówno podmiotami gospodarczymi jak i społecznymi, które aktywnie uczestniczą w życiu lokalnej społeczności i przyczyniają się do budowania wartości.