Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Bolesławiec
Planowane ścieżki rowerowe w Bolesławcu

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
26 marca Gmina Miejska Bolesławiec uzyskała pozwolenie na budowę ścieżek rowerowych na terenie miasta.

Koszt opracowania koncepcji i dokumentacji wynosi 157.990 zł, w tym wkład wspólnotowy 87.282,23 zł. Opracowanie wykonane zostało przez Zakład Usługowo-Projektowy "Wir" z Lubina.

Zobacz rozkład planowanych tras rowerowych w Bolesławcu

W opracowanej dokumentacji przewidziane zostały samodzielne ścieżki rowerowe oraz ciągi pieszo – rowerowe. Zaprojektowana długość ścieżek rowerowych wynosi 21 km. W przyszłości odcinek ten stanowić będzie fragment większego układu ścieżek i tras rowerowych- międzyregionalnych i międzynarodowych. Wykonanie nawierzchni chodników i ścieżek rowerowych zaprojektowano z kostki betonowej w kolorze szarym, czerwonym i czarnym. Miejscami występować będzie nawierzchnia typu parkowego (np. żwirowa) lub asfaltobeton. W projekcie uwzględniono również wyposażenie placów i miejsc postojowych na trasie przebiegu ścieżek, na których zaprojektowano typowe stojaki dla rowerów, ławki, stoły, kosze, tablice informacyjne z mapą Bolesławca i regionu z zaznaczoną trasą ścieżek rowerowych na terenie miasta w powiązaniu z istniejącymi szlakami. Na tablicach znajdą się również informacje o interesujących miejscach, historii miasta, występującej florze i faunie oraz informacje dotyczące bazy noclegowej i gastronomicznej.

Zaprojektowane ścieżki przebiegają przez następujące tereny rekreacyjno- wypoczynkowe: las komunalny przy ul. Piastów, bulwar nad Bobrem, las przy ul. Jeleniogórskiej, ul. Modrzewiową na osiedlu Przylesie, planty miejskie.

Zakres opracowania podzielony został na cztery rejony:

I. Rejon Zachód:

1."Bóbr lewobrzeżny -wylot w kierunku miejscowości Dobra" , rozpoczynający się od mostu przy ul. II Armii Wojska Polskiego (w ciągu drogi krajowej nr 4) przez ul. Widok, wzdłuż zachodniego brzegu Bobru w kierunku ul. Ceramicznej.

2. "Osiedle Kwiatowe i Przylesie" obejmuje ulice: od ul. II Armii Wojska Polskiego, ul. Sadową, Czerwonych Maków, Modrzewiową do drogi w kierunku wsi Dobra.

3. Odcinek „przez MOSiR” obejmuje ulice od II Armii Wojska Polskiego (w ciągu drogi krajowej nr 4) w kierunku ul. Zabobrze i dalej przebudowaną drogą dojazdową do terenów MOSiR-u i do ul. Gdańskiej.

4. Odcinek „Stadion” zaprojektowany od ul. Gdańskiej wzdłuż bulwaru nad Bobrem do ul. Bobrowej. Od ul. Bobrowej do ronda przy ul. Zgorzeleckiej.

5.Odcinek "Gdańska" od pętli autobusowej przy ul. Gdańskiej do skrzyżowania z ulicami Kubika – Piaskowa.

6. Odcinek "Śluzowa – Matejki" od ul. Gdańskiej przez ul. Śluzową do ul. Leśnej, przez las do ul. Robotniczej. W kierunku wschodnim od ul. Matejki wzdłuż ogródków działkowych "Malwa" do lasu przy ul. Jeleniogórskiej.

7. Las przy ul. Jeleniogórskiej zaprojektowano istniejącymi dróżkami gruntowymi.

8. Odcinek "Południe – Centrum" obejmuje ulice Jeleniogórską oraz Komuny Paryskiej aż do ul. Kubika.

II. Rejon Południe – Wschód

9. Odcinek "Południe" od ul. Jeleniogórskiej do ul. Artyleryjskiej. Z opracowania wyłączono odcinek ul. Artyleryjskiej, będący w zarządzie Rejonowego Zarządu Infrastruktury we Wrocławiu oraz odcinek wzdłuż garaży przy ul. Łasickiej.

10.Odcinek "Wschód" – wzdłuż ogródków działkowych przy ul. Kosiby, w obrębie dróg wewnętrznych lasku komunalnego przy ul. Piastów. Następnie odcinek od ul. Piastów do Alei Tysiąclecia.

III. Rejon "Centrum"

11.Odcinek "Tysiąclecia" obejmuje ulice: Aleja Tysiąclecia (od ronda) i A. Asnyka (do końca ulicy).Na odcinku od skrzyżowania z ul. Fabryczną do ul. Żwirki i Wigury – Karola Miarki projektuje się jako samodzielną ścieżkę rowerową, a od skrzyżowania z ul. Karola Miarki wzdłuż Placu Piłsudskiego zaprojektowano jako wydzieloną ścieżkę rowerową wzdłuż istniejącego chodnika.

12. Odcinek "Stare Miasto – Planty" – obejmuje ulice Mickiewicza wzdłuż murów obronnych, poprzez skrzyżowanie z ul. Kościelną, dalej przez planty wzdłuż ul. Kubika, ul. Piaskowej, Al. Partyzantów, ul. Szkolnej, ul. Grunwaldzkiej przez park w okolicach sądu.

IV. Rejon "Północ"

13. Odcinek "Wiadukt – Most" obejmuje ulice od istniejącej ścieżki przy ul. Bohaterów Getta, pod wiaduktem poprzez ul. Dolne Młyny do ul. Mostowej.

14. Odcinek "Nad Bobrem" obejmuje tereny od ul. Mostowej wzdłuż Bobru w kierunku północnym do granicy miasta.

Zaprojektowane ścieżki mają tworzyć układ wzajemnie powiązanych odcinków umożliwiających przemieszczenia się w najbardziej pożądanych kierunkach pod względem atrakcyjności turystycznej: rekreacyjnej, poznawczej, zabytkowej i widokowej.

Opracowana dokumentacja jest niezbędna do rozpoczęcia działań inwestycyjnych. Pozwoli ona na wykonanie około 21 km dróg rowerowych i znacznie usprawni ruch rowerowy w mieście. Budowa dróg umożliwi dojazd do centrum Bolesławca oraz wyjazd z centrum miasta do wytyczonych i oznakowanych ścieżek w ramach międzynarodowych magistrali: ER6 Dolina Bobru i łącznikowo ER4 "Szlak Miast" (Drezno-Wrocław). Inwestycja zostanie włączona w system transgranicznej sieci szlaków rowerowych Euroregionu Nysa.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie bolesławieckiej
Express Bolesławiecki


red.



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 26 kwietnia 2024
Imieniny
Marii, Marzeny, Ryszarda

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl