Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Bolesławiec
Telebim i Infokioski w Bolesławcu

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Będzie można bezpłatnie skorzystać z internetu, Skypa, wysłać e-maila - z infokiosków rozlokowanych w czternastu punktach miasta.

Rozpoczęto realizację projektu „BIT – Bolesławiecka Informacja Turystyczna”. Zgodnie z projektem na terenie Bolesławca zostanie rozmieszczonych 14 infokiosków oraz zamontowany telebim na zewnętrznej ścianie kina „Forum”.

- Każdy taki infomat posiada dostęp do internetu. Ciekawostką jest to, że np. każdy może bez problemu wysłać pocztę bezpośrednio z info kiosku, nawet jeżeli ktoś nie ma konta pocztowego, czyli nie ma problemu z wysłaniem szybko e-maila - mówi Dariusz Rutyna, kierownik Referatu Informatyki Urzędu Miasta Bolesławiec.

Kolejną ciekawostką jest to, że można będzie korzystać z internetowego komunikatora Skype, bowiem wszystkie infomaty są wyposażone w kamerkę oraz głośniki, więc bez problemu można będzie komunikować się z kim chcemy.

- Infomat to świetna sprawa, jak będzie dostępny w wielu miejscach to jeszcze lepiej. Sprawdziłem jest szybki dostęp do internetu. Fajnie, że stroną startową jest strona urzędowa, na której można znaleźć dużo informacji o mieście. Na pewno będzie to duże ułatwienie dla turystów - mówi Łukasz Ludwikowski, mieszkaniec Bolesławca. - Uważam, że to dobry pomysł, że takie infomaty pojawią się w Bolesławcu - dodaje.

W tym roku miasto zakupiło trzy infomaty, dwa wewnętrzne i jeden zewnętrzny. Jeden znajduje się obecnie w ratuszu, na dniach pojawi się drugi w budynku "wieżowca". Pierwszy z infomatów zewnętrznych będzie zamontowany na bolesławieckim rynku przy planie miasta.

Drugi etap projektu „BIT” zostanie zrealizowany w II kwartale 2010 roku i będzie obejmował zakup jedenastu sztuk infokiosków oraz telebimu. Szacuje się, ze po zakończeniu przedsięwzięcia z jego produktów będzie korzystać rocznie 40000 osób, w tym turystów krajowych i zagranicznych.

Kioski będą rozlokowane w dwunastu punktach miasta, tj. w biurowcu, w budynku ratusza, przy pomniku Kutuzowa, basenie krytym, Sądzie Rejonowym, Muzeum Ceramiki, Dworcu PKP, w parku przy Kościele na ul. Sierpnia 80, na Placu Zamkowym, przy ulicy Grunwaldzkiej, w parku Waryńskiego oraz na plantach przy ul. Głowackiego.

Dzięki tej inwestycji zostanie ułatwiony dostęp do informacji turystycznej, zwiększy się jej zakres a także możliwości, poprzez wyposażenie infokiosków w moduły usług on-line, co będzie miało odzwierciedlenie we wzroście stopnia satysfakcji turystów (możliwość dokonania rezerwacji wyszukanego wcześniej noclegu, rezerwacji biletów do kina, pozyskania informacji o imprezach organizowanych w danym dniu na terenie miasta, wysyłanie e-pocztówki z Bolesławca, planowanie wycieczek pomiędzy poszczególnymi atrakcjami z wykorzystaniem wyszukiwarki połączeń).

Cała inwestycja będzie kosztować 504 tys. zł z czego miasto pozyskało 226 tys. zł z Regionalnego Programu Operacyjnego.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie bolesławieckiej
Express Bolesławiecki


Daniel Biernat



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 19 kwietnia 2024
Imieniny
Alfa, Leonii, Tytusa

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl