Rozpoczęto realizację projektu „BIT – Bolesławiecka Informacja Turystyczna”. Zgodnie z projektem na terenie Bolesławca zostanie rozmieszczonych 14 infokiosków oraz zamontowany telebim na zewnętrznej ścianie kina „Forum”.
- Każdy taki infomat posiada dostęp do internetu. Ciekawostką jest to, że np. każdy może bez problemu wysłać pocztę bezpośrednio z info kiosku, nawet jeżeli ktoś nie ma konta pocztowego, czyli nie ma problemu z wysłaniem szybko e-maila - mówi Dariusz Rutyna, kierownik Referatu Informatyki Urzędu Miasta Bolesławiec.
Kolejną ciekawostką jest to, że można będzie korzystać z internetowego komunikatora Skype, bowiem wszystkie infomaty są wyposażone w kamerkę oraz głośniki, więc bez problemu można będzie komunikować się z kim chcemy.
- Infomat to świetna sprawa, jak będzie dostępny w wielu miejscach to jeszcze lepiej. Sprawdziłem jest szybki dostęp do internetu. Fajnie, że stroną startową jest strona urzędowa, na której można znaleźć dużo informacji o mieście. Na pewno będzie to duże ułatwienie dla turystów - mówi Łukasz Ludwikowski, mieszkaniec Bolesławca. - Uważam, że to dobry pomysł, że takie infomaty pojawią się w Bolesławcu - dodaje.
W tym roku miasto zakupiło trzy infomaty, dwa wewnętrzne i jeden zewnętrzny. Jeden znajduje się obecnie w ratuszu, na dniach pojawi się drugi w budynku "wieżowca". Pierwszy z infomatów zewnętrznych będzie zamontowany na bolesławieckim rynku przy planie miasta.
Drugi etap projektu „BIT” zostanie zrealizowany w II kwartale 2010 roku i będzie obejmował zakup jedenastu sztuk infokiosków oraz telebimu. Szacuje się, ze po zakończeniu przedsięwzięcia z jego produktów będzie korzystać rocznie 40000 osób, w tym turystów krajowych i zagranicznych.
Kioski będą rozlokowane w dwunastu punktach miasta, tj. w biurowcu, w budynku ratusza, przy pomniku Kutuzowa, basenie krytym, Sądzie Rejonowym, Muzeum Ceramiki, Dworcu PKP, w parku przy Kościele na ul. Sierpnia 80, na Placu Zamkowym, przy ulicy Grunwaldzkiej, w parku Waryńskiego oraz na plantach przy ul. Głowackiego.
Dzięki tej inwestycji zostanie ułatwiony dostęp do informacji turystycznej, zwiększy się jej zakres a także możliwości, poprzez wyposażenie infokiosków w moduły usług on-line, co będzie miało odzwierciedlenie we wzroście stopnia satysfakcji turystów (możliwość dokonania rezerwacji wyszukanego wcześniej noclegu, rezerwacji biletów do kina, pozyskania informacji o imprezach organizowanych w danym dniu na terenie miasta, wysyłanie e-pocztówki z Bolesławca, planowanie wycieczek pomiędzy poszczególnymi atrakcjami z wykorzystaniem wyszukiwarki połączeń).
Cała inwestycja będzie kosztować 504 tys. zł z czego miasto pozyskało 226 tys. zł z Regionalnego Programu Operacyjnego.