Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

powiat bolesławiecki
Powiatowy Rzecznik Konsumentów zaprasza

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
W Starostwie za darmo można uzyskać poradę z zakresu praw konsumenta. Pomocy udziela doświadczony prawnik, Waldemar Sawicki.

Według prawa konsumentem jest osoba fizyczna, która nabywa dobra – niezwiązane ani z działalnością zawodową, ani z gospodarczą – na potrzeby własne lub rodziny. Konsumentami jesteśmy zatem, w mniejszym lub większym stopniu, wszyscy. Dla Waldemara Sawickiego, Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Bolesławcu, konsument to również klient, któremu należy pomóc.

Czym zajmuje się rzecznik? Ma stać na straży praw konsumenta, pilnować, czy prawa i obowiązki są przez strony kontraktu przestrzegane, czy dobra konsumenckie nie zostały naruszone. Co więcej, klienci nie muszą płacić za pomoc. Rzecznik konsumentów nie tylko poucza i informuje, ale także pomaga w przygotowaniu wystąpień i pozwów sądowych. Funkcja rzecznika to możliwości pomocy w wielu innych zakresach (np. powiadomienie klienta, do kogo powinien się zwrócić, aby załatwić swą sprawę).

Waldemar Sawicki, prawnik, absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego, piastuje urząd rzecznika od siedmiu lat. Przez ten czas odmówił pomocy tylko jednej osobie. W ubiegłym roku udzielił ponad 1 500 porad. Służy radą zarówno osobiście, w swoim biurze, jak i telefonicznie. Jak przyznał, o poradę proszą nie tylko konsumenci. Zdarza się także, że dzwonią do niego przedsiębiorcy. Ma spore osiągnięcia - 90% spraw, którymi się zajmował, została załatwiona na korzyść konsumentów.

Rzecznik przyznał, że konsumenci często mają problem z rozumieniem podstawowych pojęć, takich jak reklamacja, gwarancja czy rękojmia. Bywa, że mylą je. Powiedział także, że czasem ludzie nie zdają sobie sprawy z faktu, iż nie każdą umową można anulować. Zdarza się również, że klienci przychodzą doń ze sprawami przekraczającymi jego kompetencje, że urząd rzecznika konsumentów biorą za urząd rzecznika praw obywatelskich. Tym niemniej stara się pomagać wszystkim. Jak oznajmił: "Trzeba wiedzieć, gdzie klienta odesłać. Pokazać krótszą drogę osiągnięcia celu".

Waldemar Sawicki nie poprzestaje jedynie na działalności urzędniczej. Stara się edukować obywateli, propagować wiedzę, którą posiada. W poprzednich latach, właśnie 15 marca, rozdawał szkołom i innym placówkom materiały, które mówiły o tym, jakie prawa mają konsumenci. Sam jest twórcą opracowań z tej dziedziny. Udziela wywiadów. Przyjmuje zaproszenia szkół na spotkania poświęcone prawom konsumenckim. Zapytany o to, dlaczego zdecydował się pełnić taką funkcję w życiu publicznym, powiedział: "Lubię to, co robię. Przyjemnie jest pomagać potrzebującym pomocy, zwłaszcza tym, których na nią nie stać".

www.powiatboleslawiecki.pl

Więcej informacji znajdziesz w gazecie bolesławieckiej
Express Bolesławiecki


red.



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Czwartek 25 kwietnia 2024
Imieniny
Jarosława, Marka, Wiki

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl