Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Bolesławiec
Pusto jak na... autostradzie

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Czternaście milionów euro chce konsorcjum Strabag, które buduje odcinek autostrady A4 z Krzyżowej do Wykrot. Za co? Za przyspieszenie prac i oddanie trasy do użytku przed terminem. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapłacić nie ma zamiaru.

Na autostradę poczekamy do jesieni.

- Autostrada nie jest jeszcze skończona, a Strabag żąda dodatkowych pieniędzy za przyspieszenia robót – mówi Joanna Wąsiel, rzeczniczka wrocławskiego oddziału GDDKiA. - Wykonawca twierdzi, że za przyspieszenie prac należą mu się pieniądze.

Odcinek B to 29-kilometrowa trasa. Dawno już wylano betonową nawierzchnię, zakończyły się prace przy mostach i innych obiektach inżynieryjnych. Strabag ma termin zakończenia budowy przedłużony do sierpnia 2009 roku, bo wykonawcy nie przekazano całego terenu budowy w terminie. - W kontrakcie nic nie ma o roszczeniach finansowych, które z tytułu późniejszego przekazania placu budowy przysługują wykonawcy, są tylko roszczenia terminowe, które uwzględniliśmy – tłumaczy Joanna Wąsiel.

GDDKiA nie chce korzystać z oferty Strabag, tym bardziej że starając się o przedłużenie terminu realizacji inwestycji przedstawiło ono harmonogram prac z którego wynika, że będą one prowadzone do lipca. - W tej sytuacji nie widzimy po prostu możliwości przyspieszenia – mówi Wąsiel.

Strabag podaje kwotę za przyspieszenie zakończenia prac w wysokości 14 milionów euro. Do tego dolicza jeszcze 22 miliony za dodatkowe koszty, które pojawiły się podczas całej budowy. Nie są one związane z terminem zakończenia budowy i nie mają na niego wpływu.

- Nasze roszczenia są do negocjacji i nie musi to być kwota ostateczna, jednak nie doczekaliśmy się jakiegokolwiek odzewu ze strony inwestora – mówi Damian Kublik, dyrektor finansowy spółki Strabag współtworzącej konsorcjum budujące odcinek B autostrady. - Przekazaliśmy propozycję 14 milionów za koszty dodatkowe wynikające z przyspieszenia prac. Wymagałoby ono znacznej mobilizacji, większej ilości ludzi i sprzętu - a to kosztuje.

Z drugiej strony mówi, że przy autostradzie pozostały do wykonania tylko prace kosmetyczne. Dodaje, że jeżeli pogoda się nie pogorszy, to do końca kwietnia można by zakończyć inwestycję.

Jednak bez wpięcia części A 4 do krajowej “czwórki” otwieranie odcinak B nie ma sensu, bo nie będzie zjazdu z autostrady. Planowano budowę ronda w Godzieszowie, ale zabrakło pieniędzy. Póki co, autostradą mkną ciągniki, rowerzyści i młodzież na wrotkach.

Cały odcinek nowej autostrady A4 ma 51,4 km długości. Koszt budowy to 317,5 mln euro. Od Krzyżowej do Wykrot kilometrów jest 29 (odcinek B). Ze Zgorzelca do wykrot (odcinek A) to 22 km długości.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie bolesławieckiej
Express Bolesławiecki


Ilona Parejko



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Czwartek 25 kwietnia 2024
Imieniny
Jarosława, Marka, Wiki

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl