Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Bolesławiec
Zgodnie z planem

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Modernizacja wiaduktu na rzece Bóbr ciągle trwa. Postanowiliśmy sprawdzić, czy prace remontowe przebiegają zgodnie z harmonogramem.

Latem 2008 roku ruszyły prace na moście. Remont obejmuje modernizację układu torowego i sieci, przebudowę elementów sterowania ruchem kolejowym, łączności oraz przebudowę progu wodnego pod przęsłami nurtowymi.

- Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – Podczas robót ruch pociągów przez most odbywa się z prędkością 30 km/h po jednym torze.

Aby układ torowy na moście spełniał wymagania stawiane linii kolejowej E 30 (trasa Przemyśl – Kraków- Opole – Wrocław – Legnica – Zgorzelec) niezbędna jest wymiana płyty głównej nośnej. Nowa żelbetowa płyta będzie szersza i pozwoli między innymi na wykonanie chodnika służbowego. Zmieni się również mocowanie słupów sieci trakcyjnej. Nowe rozwiązanie pozwoli uniknąć zacieków, powstających dotychczas na elewacji obiektu.

To, co najbardziej rzuca się w oczy, to czyszczenie filarów. Z daleka widać różnicę między miejscami, w których piaskowiec został już wyczyszczony a tymi, które dopiero czekają na czyszczenie.

- To efekt prac związanych z czyszczeniem filarów, wypełnianiem spękań, uzupełnianiem ubytków. Kolejno odnawiane są także podpory – dodaje Siemieniec.

Przebudowa progu wodnego pod przęsłami nurtowymi wymaga stopniowego przesuwania koryta Bobru. W akcji osuszania i zabezpieczania działa ciężki sprzęt. Odsłonięte i zabezpieczone filary oraz części progu wodnego są remontowane, uzupełniane i rzeka powraca na dawne miejsce.

Zamontowany rozjazd tymczasowy umożliwia normalny ruch pociągów po dwóch torach na szlaku Zebrzydowa – Bolesławiec. Podczas remontu, aby umożliwić płynny ruch pociągów, zabudowane będą nawet 4 tymczasowe rozjazdy wraz z tymczasowym połączeniem sieci trakcyjnej.

Dzieło Fryderyka Engelhardta Hansela zbudowane w latach 1844 – 46 posiada 38 łuków, w tym siedem łuków piętnastometrowych nad rzeką Bóbr.

- W trakcie inwestycji wiadukt otrzyma nową izolację przeciwwilgociową w korycie balastowym i nowe spusty. Metalowe balustrady będą odtworzone i zabezpieczone przed korozją – mówi rzecznik PKP. – Remont obejmuje mur oporowy za przyczółkami oraz uporządkowanie przylegających skarp i oczyszczenie terenu pod prawie półkilometrowym „akweduktem”.

- Remont ma potrwać w sumie 18 miesięcy – dodaje Mirosław Siemieniec. – Na razie nie mamy żadnych opóźnień.

Wartość prac objętych kontraktem wynosi 10 154 626,88 euro. Kontrakt jest współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w 75% kosztów kwalifikowanych, tj. w wysokości 5 850 000 euro.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie bolesławieckiej
Express Bolesławiecki


Karolina Wieczorek



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Czwartek 25 kwietnia 2024
Imieniny
Jarosława, Marka, Wiki

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl