Dzięki modernizacji linii na odcinku Legnica - Węgliniec (78 km), pociąg może rozwinąć prędkość nawet 160 km/h. W polskich warunkach, na trasach lokalnych i regionalnych to rzeczywiście zawrotna prędkość. Modernizacja odcinka Legnica - Węgliniec objęła swym zasięgiem siedem stacji. Ułożono blisko 150 kilometrów nowych torów, zamontowano ponad 160 rozjazdów. - Radykalnie zmienił się też wygląd infrastruktury służącej obsłudze podróżnych. Zlikwidowano bariery dla osób niepełnosprawnych.
W Chojnowie windy zapewniają wygodny dostęp do peronów, a w Bolesławcu powstały pochylnie. Odremontowano zabytkowe wiaty i ustawiono nowe estetyczne konstrukcje z funkcjonalnymi siedzeniami. Przystanki i stacje wyposażone są w oświetlenie, nagłośnienie oraz informacje planszowe - wylicza Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy wrocławskiego oddziału PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Ruchem pociągów na zmodernizowanej trasie sterują dyżurni z Lokalnego Centrum Sterowania w Bolesławcu, które pozwala również na zdalne sterowanie wcześniej przebudowanymi i oddanymi do użytku stacjami: Miłkowice, Chojnów, Okmiany i Zebrzydowa.